StockX ponownie dostarczyło świetnych danych o tym, jakie były najbardziej wartościowe buty ostatniego kwartału 2017 roku oraz jaki udział w rynku miało poszczególne obuwie. Sam rynek resellerski przekroczył już dawno 1 miliard dolarów. Wartości dotyczą oczywiście rynku wtórnego, nie tego, co dzieje się w sklepach detalicznych i u producentów.

I ciekawe, bo gdybyśmy mieli spytać – jaki był najbardziej wartościowy but na rynku wtórnym w czwartym kwartale,  to spodziewam się, że większość z nas, top of the head, odpowie, że to coś z linii The Ten od Nike i Virgila Abloha. Tak nie było, bo sekretną bronią adidasa okazał się Pharrell Williams – najdroższym butem Q4 był bowiem bardzo, bardzo rzadki sample Pharrell x Channel x adidas Originals NMD Hu, który sprzedał się za 25 tysięcy dolarów i wywindował średnią cenę modelu do blisko 11 tysięcy dolarów. StockX sprzedało 24 pary tego buta.

N.E.R.D. i BBC w kolaboracji z adidas NMD Hu wygenerowały odpowiednio 4070 i 1803 dolary średniej ceny sprzedaży. Kolejny impakt Pharrella, bo butów było bardzo mało i wywołały nawet zamieszki na ulicach Nowego Jorku. A Nike, nawet dzięki wielkiemu limitowi A-COLD WALL* x Nike Air Force 1 Hi, osiągnęły tylko 1500 dolarów w cenie odsprzedaży. Ciekawe, że na listę trafiły dwie wersje butów Kyrie Irvinga – Luck i kolaboracja ze SNKRROOM, wersja Mom PE.

Wiele osób sprzedaje Yeezy

Wow, niewiarygodne. Ludzie sprzedają Yeezy? Kanye mówił, że but ma trafić do wszystkich, ostatnie dwa dropy takie właśnie były – mają być dla wszystkich. Dlatego właśnie Beluga 2.0 opanowały w ostatnich trzech miesiącach rynek i zagarnęły go niezwykłe 44%. Gdy dodamy do tego 18% rynku Blue Tint i 10% Semi Frozen Yellow, okaże się, że ostatni kwartał 2017 roku zdominowały Yeezy 350 z olbrzymim 72-procentowym udziałem w rynku.

Nie dziwi kompletnie bardzo dużo – jak na edycję limitowaną – par Air Jordan IV x KAWS Black w sprzedaży (6% – szkoda, że nie ma liczb całkowitych), bo na tym bucie po prostu można było zarobić bardzo, bardzo dobre pieniądze – około 800 dolarów za parę, w moim rozmiarze 1050.

 

Related Articles

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też tutaj - http://bit.ly/1vSJEbk i na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *