Bizjournal, czyli Portland Business Journal ponownie atakuje Nike w sprawie technologii Flyknit. Choć może atakuje to zbyt mocne słowo, bo adidas poprosił sąd o ponownie rozpatrzenie patentu Nike na Flyknit.

W 2012 roku, kiedy to pojawił się Flyknit, Nike zaczęło zarabiać na nim olbrzymie pieniądze – w sumie podobno miliard dolarów. Technologia była świeża, nowa, pozwalała na znaczne obniżenie wagi butów biegowych, w których to Flyknit pojawił się najpierw – prezentacja obuwia odbyła się tuż przed Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie.

adidas po kilku miesiącach złożył sprzeciw, twierdząc, że technologia nie jest wcale tak pomysłowa i odkrywcza, aby można było ją opatentować. Urząd Patentowy w USA odrzucił argumenty adidasa pod koniec 2012 roku. Ale w 2017 apeluje o ponowne rozpatrzenie ich wniosku, twierdząc, że każdy siedzący chwilę w biznesie butowym, zdaje sobie sprawę z tego, iż technologia opatentowana przez Nike, była wykorzystywana wcześniej – adidas powołuje się na przepis mówiący o oczywistości, którą opatentował konkurent. Czyli – technologie, możliwości, były już w użyciu, przed tym jak Nike je opatentowało. Jak? No pomyśl, a jak robione są np. sweterki, bluzy, koszulki?

Ciekawe jest to, że Nike patent zgłosiło w 2004 roku, a jego treść w luźnym tłumaczeniu to prawo do wytwarzania górnej powłoki buta, która jest tkana przez maszyny, a materiałem do tkania użytym jest jeden kawałek przędzy, z którego wykonany jest przypominająca rurkę struktura, przyczepiona następnie do podeszwy buta. I tak dalej i tak dalej. Technologia generalnie ma doprowadzić do zmniejszenia siły pracowniczej i skrócić czas na wytworzenie buta. Ogólnie jest TANIEJ. Tak dla jasności.

Wojna o Flyknit to nie tylko adidas uderzający w Nike, ale też odwrotnie. Po tym jak adidas wypuścił buty oparte o Primeknit, Nike złożyło papiery mające na celu wstrzymanie produkcji konkurencyjnej cholewki, twierdząc, że to kopia ich technologii.

Coś czuję, że panowie prawnicy z obu firm grzeją się do walki.

 

Related Articles

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też tutaj – http://bit.ly/1vSJEbk i na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *