Kasper Rorsted i Mark King – odpowiednio CEO adidas Group i szef adidas Group North America zajmują pierwsze miejsce wśród najbardziej wpływowych ludzi zdaniem magazynu FootwearNews. Drugi na tej liście jest Mark Parker, szef Nike Inc.

adidas udowodnił w 2017 roku, że jego ubiegłoroczny sukces to nie przypadek i nie zrodził się w ciągu kilku miesięcy. Firma pokazała technologię Futurecraft 4D, otworzono też dwa sklepy adidas Originals – w Chicago i w Venice w Kaliforni. Do tego adidas wzmacnia swoją bazę sportowców, z którymi współpracuje – w tym sezonie podpisano m.in. umowę z numerem 1 draftu NFL – Mylesem Garrettem. Nie sposób nie wspomnieć też o mocnych kampaniach realizowanych przez grupę – Unleash Your Creativity i Create Positivity.

Największy konkurent adidasa (choć w zasadzie to ciągle powinno brzmieć odwrotnie), Nike i Mark Parker mają za sobą lepszy rok niż 2016 jeśli chodzi o projekty. VaporMax to mocny styl, do tego materiał Flyleather, który ma być lżejszą, ale równie dobrą jakościowo wersją skóry, a ponadto chyba najmocniejsza kolaboracja tego roku – The Ten, czyli Virgil Abloh współpracuje z Nike i Jordan Brand.

Ciekawe są dalsze miejsca na tej liście. Na podium znaleźli się współszefowie butiku i sklepu z odzieżą Nordstrom – Blake Nordstrom, Erik Nordstrom i Pete Nordstrom. Zaraz za podium uplasował się Dick Johnson, szef Foot Locker Inc. Foot Locker otworzył kluczowy i ważny sklep dla marki, na Times Square w Nowym Yorku (co ciekawe, byłem tam nie wiedząc, że sklep jest tak istotny).

Zaskoczy Cię miejsce piąte, ale to ze względu na zasięg w USA – Robert Greenberg i Michael Greenberg. Ci dwaj panowie to goście, którzy zarządzają marką Skechers (ale ja im przewiduję dobre lata, masakra). Marka istnieje na rynku już 25 lat. Działania marketingowe Skeechersa są coraz mocniejsze, marka podpisuje umowy z influencerami obracającymi się w środowisku bardzo szerokim, dostępnym dla normalnego człowieka, podpisuje też nowych sportowców. Do tego Skechers mocno poczyna sobie za granicą – 48 procent sprzedaży miało miejsce poza USA.

Z ciekawostek – Amazon i jego szefowie Jeff Bezos oraz Tony Hsieh to miejsce 7. Wcale się nie dziwię, bo Amazon też poczynił duże ruchy – w tym współpraca z Nike, odpalił Prime Wardrobe. New Balance znalazł się poza pierwszą dziesiątką – na miejscu 14.

Ronnie Fieg wylądował na miejscu 40. Duże znaczenie na pewno mają kolekcje z NBA i gwiazdami aktualnymi oraz byłymi – LeBron James oraz Scottie Pippen. Do tego współpraca z Coca-Colą, Converse, adidas, Nike. Ponadto trzy sklepy Kith otwarte w Nowym Jorku oraz pop-up w L.A.

Dużo, dużo dalej jest znany i uwielbiany w środowisku streetwearowym Virgil Abloh. Projektant zajmuje 69 miejsce. Ale nie ma to znaczenia, które miejsce zajmuje Abloh, bez wątpienia jest na ten moment najgorętszym projektanetem na scenie. Kolaboracje, ale przede wszystkim jego produkty marki Off-White, to towar pierwszej świeżości, który wyznacza trendy na rynku.

      

Related Articles

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też tutaj - http://bit.ly/1vSJEbk i na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *