Kolekcjoner Butów

Nike zrobiło boisko do koszykówki w Nowym Jorku

Jak coś ma pieczątkę New York Made, generalnie trochę się jaram. Dlaczego? Bo New York Made odwołuje się do mojego zainteresowania, do miejsca, w którym rodziło się wiele rzeczy – w tym kultura hip-hop, w tym Michael Jordan, w tym ten koszykarski styl, który wielu z nas próbowało naśladować. New York Made to dla mnie zawsze emocjonalna podróż, a Nike ostatnio serwuje dużo tych podróży, bo w samym Nowym Jorku ma mocno i głęboko zapuszczone korzenie.

New York Made to także nowa kampania Nike, która powstała we współpracy z nowojorskim departamentem parków i rekreacji. Dzięki temu partnerstwu powstało boisko New York Made: Stanton Street Courts by Kaws.

Dobra, zatrzymajmy się w tym miejscu, bo o ile często rozmawiamy o butach, tak moim zdaniem bardzo istotne jest poznawane jakie inspiracje były podstawą do tego, aby powstał produkt, ważne też kto za inspirację odpowiadał, kto brał udział w projekcie i jakie znaczenie ma projekt. Zawsze jest to ciekawy i dobry punkt historii, pogłębiająca nie tylko naszą zajawkę, ale także informacje poszerzające wiedzę.

New York Made to dzieło gościa, który znany jest jako KAWS. Kim jest KAWS? Jego prawdziwe nazwisko to Brian Donnely, urodzony w New Jersey w 1979 roku mieszkaniec Brooklynu. KAWS odpowiada za projekty limitowanych ubrań i zabawek.

W 1999 roku KAWS rozpoczął projektowanie limitowanych edycji vinyl-toys wspólnie z japońską marką Bounty Hunter. Projekty te stały się hitem praktycznie natychmiastowo w środowisku kolekcjonerów zabawek. KAWS pracował też m.in. z A Bathing Ape, Santastic czy Medicom. Do tego tworzył też projekty z Burtonem, Nike, Vans, Supreme i DC Shoes.

Istnieją także limitowane edycje butelek zaprojektowane przez wspomnianego artystę, w tym dla Dos Equis i Hennessy, dywany dla Gallery 1950 i opakowania dla Kiehl’s Cosmetics. Co ciekawe, współpracował też z Pharrellem Williamsem tworząc projekt butelki perfum Girl, które muzyk stworzył z Commes des Garcons.

KAWS stworzył też projekt boiska, o którym tutaj piszę. Boisko miało być zgodne z tym co robi artysta, dlatego starał się narysować je tak, jakby tworzył projekt na materiale, projekt odzieży. Projekt miał być połączeniem funkcjonalności i tego jak jest odbierany wizualnie, czyli dokładnie tak jak powinno robić się design. Miał mieć wpływ na graczy przychodzących na to boisko. Boisko, które KAWS i Nike pomalowali, było w ciągu komunikacyjnym, który artysta przemierzał codziennie.

Pozostawiam Waszej ocenie to, co stworzył KAWS działa.

Na mnie działa.

Flickr Album Gallery Powered By: Weblizar

   

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też tutaj - http://bit.ly/1vSJEbk i na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

1 komentarzDodaj komentarz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *