Kolekcjoner Butów

Dlaczego pudełka Nike są pomarańczowe?

Zastanawiałeś się kiedyś chłopaku, zastanawiałaś się kiedyś dziewczyno dlaczego pudełka Nike są pomarańczowe?

Najprostszą odpowiedzią jest to, że lata temu wśród szarzyzny na półkach wyróżniały się jak cholera. Proste? Proste, ale nie skupię się na prostocie, bo pomarańczowy to coś więcej niż kolor, który rzuca się w oczy. Ukryta w nim jest także symbolika, która jest moim zdaniem całkiem ciekawa.

Symbolika koloru pomarańczowego

Ludzie którzy lubią kolor pomarańczowy są aktywni, dobrze zorganizowani, ale i niecierpliwi czy energetyczni, albo jak kto woli porywczy. Czyli generalnie, jeśli masz kurwicę i Cię roznosi, to może po prostu lubisz pomarańczowy?

Nie martw się. Kolor pomarańczowy to mimo wszystko kolor bardzo, bardzo fajny. Raczej pozytywny niż negatywny. I już wyjaśniam Ci dlaczego. Pomarańczowy jest kolorem przygody, co mnie np. bardzo cieszy, ale cieszy mnie też to, że moje instynkty działają w miarę prawidłowo – na studiach wymyśliliśmy sobie kiedyś ćwiczenie … remontu naszej ulubionej sali ćwiczeniowej.

Ja, jako prawdziwy artysta, pijący i działający świetnie pod wpływem środków dopingujących, wykombinowałem, aby od jednych, do drugich (prowadzących na zaplecze) drzwi, narysować cieniutką kreskę. Pomarańczową. I już śpieszę z kolejną symboliką pomarańczowego. Otóż jest to także kolor, komunikacji społecznej, stymuluje konwersację, zachęca do rozmowy.

Petarda. Przynajmniej dla mnie. Moje studia Public Relations and Corporate Communication – czyli generalnie potoczna komunikacja społeczna.

To także dobra forma i wzór do naśladowania, osoby lubiące ten kolor odnajdują się w takich zawodach jak inżynier, architekt, projektant lub handlowiec. Pomarańczowy jest też, albo był, popularny w środowisku mody ulicznej.

Jeśli jednak chcesz schudnąć, nie projektuj sobie pomarańczowej kuchni, unikaj go jak ognia. Podobno wzmaga apetyt, dlatego chętnie wykorzystywany jest przez restauracje. Tutaj chodzi też o jego zapraszanie i umiejętność otwierania ludzi.

Nie podchodź do pomarańczowego jeśli czujesz się jednak samotnie. Nie jest on dla Ciebie przyjacielem, choć paradoksalnie jest to kolor miłych wspomnień i może kojarzyć się z zachodami słońca.

Ale pomarańcz ma też fajne odniesienie w sporcie i dlatego być może Nike wykorzystało go na swoich pudełkach. To kolor mający siłę wzbudzającą chęć do życia oraz zwiększa motywację do działania i podnieść poczucie własnej wartości.

Odmiany pomarańczowego

Znalazłem pięć. Brzoskwiniowy, który jest tym nawołującym do rozmowy i scalającym grupę. Złoty pomarańczowy, czyli ten odpowiadający za samokontrolę i zwiększający witalność. Bursztynowy – no mi kojarzy się z Macallanem Amber – inspirujący, poprawiający poczucie własnej wartości (no alkohol w końcu!). Spalony pomarańczowy jest najgorszy, wzmagający spięcie i agresję. Ciemny pomarańczowy to przesadna pewność siebie i nadambicja. Ciężko udowodnić jego zły wpływ podczas podnoszenia wartości samego siebie, ale podobno są badania potwierdzające, że ten właśnie kolor często zawodzi i jest domeną tych, którzy egoistycznie wykorzystują każdą sytuację.

Mi osobiście kojarzy się też z lubianymi przeze mnie New York Knicks, Staple Pigeon i Dunkami, które zmieniły wszystko. Aha, no i z piłką do koszykówki.

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też tutaj - http://bit.ly/1vSJEbk i na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

1 komentarzDodaj komentarz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *