Milion par – tyle butów stworzonych we współpracy z firmą Parley sprzedał już adidas. Chodzi oczywiście o modele wykonane z butelek wyłowionych z oceanów.

Zrobiliśmy wielki progres jeśli chodzi o naszą misję bycia najlepszą firmą sportową na świecie. Nasza strategia wzrostu w Ameryce Północnej, Chinach i w biznesie cyfrowym to trzy kluczowe elementy wyników finansowych – mówi CEO adidasa Kasper Rostend o kolejnych sukcesach marki i poprawie sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku.

Rostend w rozmowie z CNBC wspomina o elementach tych sukcesów, m.in. współpracy z firmą Carbon (technologia Futurecraft 4D), a także wspomnianym Parley, które wspólnie z adidasem sprzedało 1.000.000 par butów w samym 2017 roku.

adidas kupił też udziały we wspomnianej Carbon i w tym roku zamierza sprzedać milion par butów wykonanych w tej właśnie technologii. adidas zainwestował pieniądze w firmę, kupując jej akcje. Chodzi przede wszystkim o to, aby mieć dostęp do przełomowych i kluczowych technologii – tak jak w przypadku Parley.

Milion butów w technologii 3D to cel w 2018, milion sprzedanych w 2017 butów stworzonych z butelek to rzeczywistość, ale w przypadku Parley adidas chce sięgnąć 5 milionów sztuk. Ambitny i ciekawy plan. Jak tego dokonać? 80 procent kolekcji butów Ultra Boost na jesień/zima 2018 będzie stworzona właśnie z plastiku wyłowionego z oceanu. To już nie ma być dodatek, tylko główny składnik, z którego będą robione niezwykle popularne w ostatnich latach Ultra Boosty.

adidas i Reebok zaliczyły 31-procentowy wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej, 32-procentowy w Chinach. Plan na następne 2 lata to 22-24 procentowy wzrost każdego roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Wcześniejsze projekcje mówiły o 20-22 procentach wzrostu.

Po ogłoszeniu wyników finansowych dwa dni temu, akcje adidasa poszybowały w górę jak szalone. Otwarcie 14-ego marca to 170 Euro za akcję, wczoraj były warte nawet 190 Euro.

 

   

Related Articles

O autorze Zobacz wszystkie wpisy Autor

Szczepan Radzki

Szczepan Radzki

Twórca treści. Dziennikarz. Entuzjasta komunikacji społecznej, promotor #jkdn i sneakerhead. Biegacz i golfista amator. Zakochany w rekreacji. Siódme poty pisarskie wylewa też na TT (@szczepanradzki), a fotki pokazuję tu insta -> @szczepanradzki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *